Cases

Samenwerken biedt ons team van 1001 Ondernemersinzichten absoluut voordelen. Door samen te bloggen leren we van alles van en over elkaar. En dat komt prima van pas wanneer we als team vanuit onze verschillende disciplines aan een case werken. Door onze krachten te bundelen zorgen we voor een completer product. En de opdrachtgever? Die heeft maar één aanspreekpunt: dat is wel zo makkelijk.

Voorbeelden van onze cases

Website en zakelijke Facebookpagina kapsalon Cissors Arnhem

Vraag van eigenaresse Francisca: Ik loop vast met mijn nieuwe website. Wat moet erop en hoe kan ik hem zelf makkelijk onderhouden? Ik weet niet goed waar ik moet beginnen en ik heb te weinig tijd om het zelf allemaal uit te zoeken. Ik heb onlangs foto’s laten maken, maar die passen niet zo bij ons motto ‘Geknipt voor iedereen’. Omdat onze doelgroep heel gevarieerd is, wil ik ook graag makkelijk leesbare teksten op de site. En tot slot wil ik  graag weten hoe ik zonder veel moeite mijn acties onder de aandacht kan brengen. Kunnen jullie me helpen?

Onze oplossing: Het 1001 Ondernemersinzichtenteam heeft met Francisca geïnventariseerd welke onderwerpen en welke toon en uitstraling ze belangrijk vindt voor de site. Er is maar één onderdeel dat we niet kunnen wijzigen en dat is de afspraakplanner. Om het aantal pagina’s te beperken hebben Gerrit en Francisca alle belangrijke onderwerpen gebundeld en aan de hand daarvan een sitemap gemaakt. Sarian schreef daarna – zoveel mogelijk in de eigen woorden van Francisca – per onderwerp korte, makkelijk leesbare teksten. Er is bewust voor ‘je’ als aanspreekvorm gekozen. Iedereen (jong en oud) is immers welkom bij Cissors. Dirk heeft een deel van het bestaande fotomateriaal passend gemaakt voor de nieuwe website-indeling. Daarnaast maakte hij een aantal nieuwe (actie)foto’s van het team en de kapsalon. De nieuwe foto’s zijn persoonlijker en minder glossy dan het materiaal op de oude site. Zo passen ze beter bij wat Cissors wil uitstralen. Stefan richtte een zakelijk Facebookpagina in voor Cissors. Na een korte instructie kunnen de kapsters nu zelf makkelijk acties posten op Facebook. Gerrit leerde Francisca tot slot hoe ze zelf wijzigingen kan aanbrengen en updates kan doorvoeren op haar website. Francisca is enorm blij met het resultaat. Er is een last van haar schouders gevallen nu alles werkt en geregeld is.

www.cissorsarnhem.nl

Case Website kapsalon Cissors Arnhem

www.facebook.com/kapsaloncissorsarnhem

Case Zakelijke Facebookpagina kapsalon Cissors Arnhem

Websitestructuur en webteksten voor Gewoon Wietse

Vraag van bewust-zijn-coach Wietse: Ik wil ondernemer worden en heb een website nodig waarop ik mijn diensten aan kan bieden. Ik heb veel plannen, ideeën en teksten, maar weet niet goed hoe ik alles moet structureren en vormgeven. Mijn doel is om binnen een aantal maanden mijn website in de lucht te hebben. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Onze oplossing: In eerste instantie is Gerrit alleen met Wietse en zijn websitebouwer om tafel gegaan. Zij probeerden te achterhalen hoe zij uit alle ideeën van Wietse een indeling voor de website konden maken. In een aantal praat- en visualisatiesessies verhelderde Gerrit Wietses plannen. Zo ontstond er langzaam maar zeker een website-indeling. Om een goed beeld te krijgen van hetgeen Wietse te bieden heeft, volgden Gerrit en Sarian een ontspanningsworkshop bij Wietse. Sarian maakte vervolgens Wietses teksten geschikt voor internet. Daarvoor bundelde, herschreef en verplaatste ze verschillende tekstdelen, om Wietses aanbod beter uit de verf te laten komen.  Inmiddels is de website van Gewoon Wietse al een aantal maanden actief. Wietse was erg tevreden en kan de website zelf beheren en wijzigen. Op dit moment onderzoekt hij samen met Gerrit de mogelijkheden voor een nieuw ondernemend concept.

www.gewoon-wietse.nl

Bedrijfsvideo + voice-overteksten voor R’Estate

Vraag van vastgoedontwikkelaar Bob: Ik wil graag een bedrijfspromo van 2,5 minuut, die onder andere op de website van R’Estate getoond kan worden. Het doel van het filmpje is om potentiële huurders in de omgeving van Nijmegen te informeren en te interesseren. Kunnen jullie me daarbij helpen?

Onze oplossing: Dirk overlegde met Bob over de onderwerpen voor de film. Vooral bij een korte film is het belangrijk om vooraf duidelijke keuzes te maken. Na de eerste proefopnamen met Bob, is besloten voice-over teksten in te zetten. Dirk maakte een scenario en vroeg Sarian om daar de voice-overteksten voor Bob bij te schrijven. Dirk heeft dit laten inspreken door een professionele stemacteur. Bob was erg tevreden over het resultaat. Het filmpje is op de homepage van R’Estate te zien bij RESTATE TV.

www.restate.nl